Veelgestelde vragen

In deze FAQ vind je snel antwoord op vragen over bestellen, leveren, retourneren en meer. Hulp nodig? Wij staat klaar om je verder te helpen.

Verzending

Wat zijn de verzendkosten?

Binnen Nederland maar ook in België en Duitsland betaal je bij een bestelling onder €25 verzendkosten van €5,95. Boven de €25 is je de verzending helemaal gratis!

P.S. We geloven erg in onze producten dus zelfs retouren zijn kosteloos. Wel handig om even bij ons te checken of je de juiste maat hebt als je twijfelt :)

Hoe lang duurt de levering?

Bestel je op een werkdag vóór 22:00? Dan gaat je pakket dezelfde avond nog met de pakketdienst mee.

  • Nederland: bezorging meestal binnen 1–2 werkdagen.
  • België: bezorging meestal binnen 2–3 werkdagen.

Je ontvangt altijd een track & trace zodra je bestelling onderweg is.

Kan ik mijn bestelling volgen?

Ja, zeker! Zodra je bestelling is verzonden, ontvang je van ons een e-mail met een track & trace-link. Daarmee kun je je pakket op elk moment volgen en precies zien wanneer het wordt bezorgd.

Wat moet ik doen als mijn bestelling vertraagd of niet geleverd wordt?

Ondanks dat wij je pakket op tijd versturen en het meestal goed gaat, kan deze soms vertraging oplopen bij de vervoerder. Helaas zijn wij hier ook van afhankelijk.

Heb je na de verwachte levertijd nog steeds geen pakket ontvangen, of geeft de track & trace geen duidelijkheid? Neem dan contact met ons op via mail of een WhatsAppje. Wij beantwoorden al jullie vragen elke werkdag. We zoeken het direct voor je uit en doen ons best om je bestelling alsnog zo snel mogelijk bij je te krijgen!

Vanuit welke locatie versturen jullie?

Alle bestellingen worden direct vanuit ons magazijn in Apeldoorn verzonden. Alles komt dus direct uit onze voorraad. Zo weet je zeker dat je pakket snel geleverd wordt!

Bestellen & betalen

Welke betaalmethoden kan ik gebruiken?

Je kunt bij Barista Essentials veilig betalen met iDEAL, creditcard, Klarna, Apple Pay, Google Pay en PayPal. Bekijk alle betaalopties voor meer info.

Kan ik mijn bestelling achteraf wijzigen of annuleren?

Heb je een foutje gemaakt bij je bestelling? Neem dan zo snel mogelijk contact op met onze klantenservice, stuur een mail of WhatsAppje.

Zolang je order nog niet is verwerkt of verzonden, kunnen we deze kosteloos aanpassen of annuleren. Is het pakket al onderweg, dan kun je het na ontvangst eenvoudig retourneren volgens ons retourbeleid.

Hoe weet ik zeker dat mijn bestelling goed is doorgekomen?

Na het afronden van je bestelling ontvang je direct een bevestigingsmail met alle details. Heb je die niet ontvangen? Controleer dan eerst je spamfolder. Nog steeds niets? Neem contact met ons op, dan kijken we het meteen voor je na.

Zijn mijn betaalgegevens veilig bij jullie?

Ja. Onze webshop draait op Shopify Payments, dat voldoet aan de strengste internationale beveiligingsstandaarden (PCI DSS Level 1). Alle betalingen verlopen via een beveiligde SSL-verbinding en worden verwerkt door gecertificeerde betaalpartners. We slaan je betaalgegevens nooit zelf op, alleen de betaalprovider verwerkt ze, met extra beveiligingslagen zoals 3D Secure en fraudedetectie. Zo kun je altijd veilig en zorgeloos betalen.

Kan ik ook bestellen zonder account?

Ja, dat kan. Je kunt eenvoudig een bestelling plaatsen als gast. Met een account profiteer je wel van voordelen zoals sneller afrekenen en een overzicht van je bestelgeschiedenis.

Retour & garantie

Wat is jullie retourbeleid?

We willen elke thuisbarista de kans geven om een product te retourneren of te ruilen. Daarom zijn onze retouren binnen Nederland, België en Duitsland gratis!

Je kunt je bestelling binnen 30 dagen na ontvangst retourneren, zorg dat deze ongebruikt (één keer testen is natuurlijk ok) zijn en in originele verpakking. Op deze manier kunnen we iemand anders er nog blij mee maken!

We doen ons best om retouren te minimaliseren om verspilling tegen te gaan. Je kunt hier meer lezen over ons retourbeleid.

Hoe lang duurt het voordat ik mijn geld terug heb?

Na ontvangst van je retour verwerken we deze in ieder geval binnen 14 werkdagen. In de meeste gevallen zijn we vaak een stuk sneller en heb je na enkele werkdagen het bedrag weer op je rekening. Terugbetaling gebeurt via dezelfde betaalmethode die je hebt gebruikt bij het plaatsen van je bestelling.

Hoe lang heb ik garantie op mijn bestelling?

Officieel komt onze garantietermijn overeen met de garantietermijn van onze fabrikanten. Hier kun je meer over lezen in onze algemene voorwaarden.

In de praktijk staan we achter onze producten en als er problemen zijn lossen we dat graag met je op ongeacht garantietermijnen. Je kunt dus altijd even contact zoeken met ons als er iets aan de hand is!

Wat moet ik doen als mijn product defect of beschadigd aankomt?

Neem even contact met ons op via WhatsApp of met een mailtje. We beantwoorden deze elke werkdag en zo is het snel opgelost!

Ons merk

Waar staat Barista-Essentials voor?

Wij geloven dat iedereen met de juiste tools en kennis thuis lekkere koffie kan zetten ongeacht niveau of machine. Soms heb je gewoon even een vriend nodig die je op weg helpt, dat zijn wij! The friend every home barista needs.

Wij zijn er om thuisbarista’s te helpen naar hun lekkerste espresso thuis.

We doen dit door:

  • Zelf tools te ontwikkelen voor thuisbaristas met een focus op functionaliteit
  • Informatie te delen op een eerlijke, begrijpelijke en gewoon leuke manier
  • De allerbeste toegankelijke klantenservice te bieden

Lees meer op onze over ons pagina!

Introduceren jullie regelmatig nieuwe producten?

Ja! We zijn elke dag bezig met het ontwikkelen en ontdekken van nieuwe tools en accessoires om ons assortiment uit te breiden. We vermijden onzin en voegen alleen producten toe waar we helemaal achter staan. Zo houden we ons aanbod overzichtelijk voor alle thuisbaristas.

Daarnaast is bij ons een product nooit echt klaar, we blijven op basis van jullie feedback en onze ervaringen producten door ontwikkelen. Zo hebben we al meerdere V2 producten in het assortiment. Als je dus feedback hebt horen we het graag!

Staat je vraag er niet tussen? Laat het ons weten

De snelste manier om ons te bereiken? Stuur een mail of WhatsAppje.
We reageren namelijk elke werkdag op alle vragen.